tiistai 14. heinäkuuta 2015

Kesää tähän asti




Ai mitäkö oon kesällä puuhannu..? En ainakaan pyöriny blogin puolella. 
Kesäkuussa olin ennen juhannusta keskiviikosta perjantaihin ratsastusleirillä. Josta taisin tänne infoillakkin. Oli muuten huippu leiri! Sai ihan nauraa vatsalihakset hellinä ja syyä herkkuja. Sai olla hevosten kans ja sen sellaista. 
Sitten oli juhannus. Taas syötiin. Ja syötiin. Nii ja syötiin. Tuntuu että jo juhannuksena tuli kesän herkkusaldo täyteen, mutta eeei se siihe suinkaan loppunu. :D 
Sitten oonki melkeen vaan köllötelly kotosalla ja kouluttanu tota ihanan itsepäistä koiraa. Onhan se jo kaks vuotias, mutta vielä on pientä hiomista erinäisissä jutuissa. Nyt se alkaa jo oppimaan ja oikee mukava huomata, että se ei oikeesti enää jekkuile ja tee niin ku itseä huvittaa. :D Taipumusta tähän on ollu.. 





Ainiin, kävin mä viikko sitten Jyväskylässä tuhlaamassa rahaa. Mukaan lähti kengät äiti tykkää, paita, housut, snäpäri ja juomapullo. Niin, ja tottahan toki lukioon kirjat ekalle kurssille. Aatella, että minä, minä, joka normaalisti inhoaa koulua, kulutan rahaa kirjoihin ja edes ylipäätään menen lukioon. :D Oon varmaan monet kerrat selittäny, miks sitä niin inhoon. Selitänpä vielä kerran. Ensinnäkin aikaset aamut ei oo mun juttu. Ja mulla tosiaan siis soittaa kello seitsemältä. Onneks täällä alkaa koulu vasta ysiltä. Tai no peruskoulu. Toisen asteen kouluissahan se saattaa alkaa vaikkapa kymmeneltä.. Yks hyvä syy inhota koulua on myös se, että tunnit on pitkiä ja välitunnit lyhyitä. Kouluruoka ei oo mun herkkua, eikä tunneilla saa koskaan jutella. Tai no.. Ainahan siitä kielletään, koska muille on annettava työrauha, mutta jos kaikki puhuu ja tekee samalla tehtäviä, en nää siinä mitään ongelmaa. Nyt sit varmaan tullaan sanoo keskenkasvuseks kakaraks, kun mä inhoon koulua enkä halua mennä sääntöjen mukaan, mut ei. On siellä jotain hyviäkin puolia. Yhdeks esimerkiks voisin sanoo vaikka sen, että näkee kavereita ja saa hyvän pohjan elämälleen. Ja mikskö hain lukioon? Onhan se yleissivistävä koulutus ja joihinkin kouluihin on hyvä olla ylioppilastutkinto. 
  ........ Miks mä puhun kesälomalla koulusta?




Palataan tohon kenkien ostoon, jos joku ihmettelee tota 'äiti tykkää' lausetta. Mä rakastan kenkiä. Mulla vaan vissiin on äitin mielestä niitä hieman liikaa.. Mä en vissiin tartte joka päivälle eri kenkiä. Mutta minkäs teet, jos tykkäät kengistä. :D Joillain se juttu on laukut, jollain korut ja jollain takit jne... Tottahan se on, että toi kenkähylly on aika täys, enkä mä ees meinaa mahuttaa noita uusia kenkiä sinne enää. Ne saakoon olla mun huoneessa toistaseks siinä kenkälaatikossa, missä ne tulikin. 

Tulevana lauantaina on pikkusiskon rippijuhlat. Juhlat on aina kivoja. Koti on siisti ja pöydät täynnä hyvää ruokaa. Kaikilla hyvä mieli yms. Kyllä te tiedätte nää jutut. :D Ainoo mitä inhoon, on noi kaikenlaiset yhteiskuvat. Tilannekuvat on ok, mutta sit ku pitäs oikee asettua ja olla suht. normi, ni se on lähes mahotonta.. Ei siinä oo koskaa kaikilla hyvä ilme tai asento tmv. Mutta ehkä mä selviän. 
  Mutta palailempa tänne taas jossain vaiheessa. Lupaan ainakin enne koulujen alkua kirjoittaa jotain. ;) 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti